مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آبان 1397 ساعت 15:402018-11-19اقتصادي

ماجرای گوجه فرنگی های رها شده در دشت سلطانیه چیست؟


​چندی پیش مطلبی با مضمون رها شدن و امحای محصول «گوجه فرنگی» در دشت سلطانیه در یکی از رسانه ها درج شد و حساسیت برخی جوامع را برانگیخت، از این رو خبرگزاری ایسنا، - ​چندی پیش مطلبی با مضمون رها شدن و امحای محصول گوجه فرنگی در دشت سلطانیه در یکی از رسانه ها درج شد و حساسیت برخی جوامع را برانگیخت، از این رو خبرگزاری ایسنا، موضوع را با جدیت پیگیری کرد تا در شرایطی که باید کشت محصولات پرآب، از جمله گوجه فرنگی مورد توجه بیشتری از جانب مسئولان قرار گیرد، شاهد از بین رفتن محصول و متعاقب آن هدررفت میلیون ها لیتر آب نباشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیشترین میزان مصرف آب در دنیا در بخش کشاورزی است و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با این تفاوت که سهم کشاورزی ایران در مقایسه با سایر کشورها از استانداردهای جهانی بسیار بالاتر است و این میزان مصرف در شرایطی که بحران آب روز به روز پررنگ تر می شود، می تواند بیش از پیش نگران کننده به نظر برسد.

گذشته از مسئله بحران روزافزون آب و در شرایطی که کشت محصولات کشاورزی با مصرف آب بالا، با سرعت از دایره حمایت های کارشناسان کشاورزی خارج می شود، گوجه فرنگی و فرآورده های آن طی امسال با چالش افزایش سرسام آور قیمت مواجه شد و مسئولان برای متعادل سازی قیمت، چاره ای نداشتند جز این که صادرات این محصول را ممنوع کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای گوجه فرنگی های رها شده در دشت سلطانیه چیست؟

ماجرای گوجه فرنگی های رها شده در دشت سلطانیه چیست؟