مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آبان 1397 ساعت 15:102018-11-19پزشكي

طرح پایش آنفلوآنزای پرندگان در کرمانشاه اجرا می شود


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: طرح پایش و مراقبت فعال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در 14 شهرستان استان اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا حیدری افزود: با توجه به احتمال بروز و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصل های سرد سال، طرح پایش، مراقبت و دیده وری از پرندگان مهاجر در سایت های حیات وحش استان اجرا می شود.

وی گفت: عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از طریق پرندگان مهاجر انتقال می یابد و پرندگان آلوده به ویروس در طول مسیر مهاجرت خود می توانند محیط و سایر پرندگان وحشی غیر مهاجر را آلوده کنند و از این طریق بیماری را به ماکیان روستایی انتقال دهند.

حیدری کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس بیماری در منطقه را در گرو تشخیص سریع این بیماری در اولین کانون دانست و تصریح کرد: همچنین انجام دیده وری و پایش پرندگان وحشی در تالاب ها و روستاها و واحدهای صنعتی پرورش طیور موجود در اطراف این مکان ها تا شعاع 10 کیلومتری توسط تیم های مشترک و یا انفرادی ادارات حفاظت محیط زیست و دامپزشکی می تواند در تشخیص سریع و به موقع این بیماری مثمر ثمر باشد.

وی افزود: در هفت ماه امسال در استان حدود 9هزار مورد بازدید و پایش از واحدهای پرورشصنعتی و روستایی، تالاب ها، آبگیرها و کشتارگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پایش آنفلوآنزای پرندگان در کرمانشاه اجرا می شود

طرح پایش آنفلوآنزای پرندگان در کرمانشاه اجرا می شود