مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آبان 1397 ساعت 11:102018-11-19اقتصادي

اصلاح نظام بانکی استارت خورد؛ مسیری پر پیچ و خم پیش رو


اصلاح نظام بانکی در برنامه تمام سطوح اقتصادی ایران قرار گرفته و این بار عزم دولت برای تحقق این امر بیش از گذشته جزم شده و وزیر اقتصاد نیز آغاز مرحله اجرایی این اصلاح را اعلام کرده است؛ - موضوعی که شاید این بار به دور از شعارها و موانعی که سر راه آن قرار دارد، به سرانجام خوشی برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با روی کار آمدن فرهاد دژپسند به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس جمهور یکی از مهم ترین تکالیف وی را اصلاح نظام بانکی عنوان کرد و دژپسند نیز این موضوع را به عنوان نخستین هدف خود به عنوان وزیر اقتصاد خواند؛ این در حالی است که بانک مرکزی نیز امسال را سال اصلاح نظام بانکی برشمرده بود.

مشکلات بانک ها، عدم وصول مطالبات آن ها، رقابت ناسالم ایجاد شده، بنگاه داری و مواردی از این قبیل سبب شده تا از سال ها پیش بحث اصلاح نظام بانکی توسط اقتصاددانان و مسئولان به دفعات تکرار شود، اما متاسفانه هیچ گاه این شعارها جامه عمل به خود نپوشیده است.

اما این بار به نظر می رسد که با تاکید همه جانبه دولت بر این موضوع و مشکلاتی اقتصادی که ایران در شرایط فعلی با آن ها دست و پنجه نرم می کند، می توان شانس بیشتری برای تحقق این امر قائل شد.

این اقدام در حالی قرار است در سال جاری انجام شود که وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده که اصلاح نظام بانکی از دو هفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح نظام بانکی استارت خورد؛ مسیری پر پیچ و خم پیش رو

اصلاح نظام بانکی استارت خورد؛ مسیری پر پیچ و خم پیش رو