موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آبان 1397 ساعت 09:052018-11-19پزشكي

حوله های نانو آنتی باکتریایی محققان ایرانی در هتل های کشور


یکی از شرکت های صنعتی حوله های آنتی باکتریال نانویی را تولید کرده است که به گفته آنها این نوع حوله ها علاوه بر دارا بودن اثرات ضد قارچی و باکتریایی هیچ حساسیتی برای پوست ایجاد نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با رشد جمعیت جهان و گسترش بیماری ها، شمار میکروارگانیسم های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها افزایش یافته و متعاقب آن انواع عفونت ها از طریق این میکروارگانیسم ها بروز کرده است.

از آنجایی که افزایش گونه های مقاوم میکروارگانیسم ها نیاز به منسوجات ضد میکروبی را بیشتر کرده است، در صنعت نیز تولید منسوجات ضد میکروبی در دستور کار قرار گرفت.

حوله به دلیل مرطوب بودن و تماس های مکرر با سطح دست و بدن می تواند مکان مناسبی برای رشد باکتری ها باشد که استفاده از حوله های آنتی باکتریال می تواند راه حل مناسبی برای جلوگیری از اثرات مضر باکتری ها باشد؛ چراکه حوله های آنتی باکتریال، آلرژن ها، جرم ها و باکتری ­هایی که درون بافت پارچه به دام افتاده اند را از بین می برد.

با اضافه شدن نانوذرات اکسید روی و یا نانو ذرات نقره به این منسوجات، این ذرات به آلودگی درون حوله حمله کرده و از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند.

بر این اساس یکی از شرکت های صنعتی موفق به تولید حوله هایی با خاصیت آنتی باکتریال شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوله های نانو آنتی باکتریایی محققان ایرانی در هتل های کشور

حوله های نانو آنتی باکتریایی محققان ایرانی در هتل های کشور