مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آبان 1397 ساعت 07:152018-11-19اقتصادي

رشد ترانزیت ادامه دارد/ رجایی فعال ترین مرز ایران


مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل سازمان راهداری از تداوم رشد ترانزیت در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

- رضا نفیسی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آمارها و ارزیابی های صورت گرفته از عملکرد مرزهای ایران در شش ماهه ابتدایی سال جاری، ترانزیت کشور رشدی هفت درصدی را نشان می دهد.

به گفته وی، در طول این مدت بندر شهید رجایی به عنوان اصلی ترین عرصه اقتصادی دریایی ایران توانسته 29 درصد از کل آمار ترانزیت، جایگاه فعال ترین پایانه مرزی کشور را حفظ کند و پس از آن دو مرز پرویز خان و باشماق به ترتیب با 24 و 10 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل سازمان راهداری درباره جزییات آمار عملکرد مرزهای کشور در جابجایی کالا نیز گفت: در طول این مدت حدود پنج میلیون و 800 هزار تن کالا در ایران ترانزیت شده که از این عدد حدود دو میلیون و 100 هزار تن کالا به مواد نفتی و سه میلیون و 500 هزار تن نیز به کالاهای غیر نفتی اختصاص یافته است.

مانند آمارهای گذشته همچنان کالاهایی که از عراق به سمت امارات متحده عربی حرکت می کنند، بیشترین سهم را در شکل گیری آمار ترانزیتی کشور داشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رشد آمار ترانزیت در ایران که از چند سال قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد، در حالی به ثبت رسیده که اقتصاد ایران از اردیبهشت امسال و به دنبال از س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد ترانزیت ادامه دارد/ رجایی فعال ترین مرز ایران

رشد ترانزیت ادامه دارد/ رجایی فعال ترین مرز ایران