مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آبان 1397 ساعت 16:002018-11-18سياسي

عدم وجود مطالعات ملی در ساخت سدها وچاه های کشور


رییس انجمن ژئوپلیتیک ایران با تاکید بر این که اهمیت اقتصادی و سیاسی آب برابر امنیت است، گفت: تاکنون مطالعات ملی در ساخت سدها، چاه های کشور و فرسایش خاک انجام نشده است و برای همین نتوانسته ایم به راهکار مشترکی در این امر دست یابیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدحسین پاپلی یزدی در پنجمین نشست شب های فرهنگی یزد که با عنوان فرهنگ همزیستی با آب برگزار شد، تصریح کرد: در حال حاضر دنیا به سمت اقتصاد دریا پایه حرکت کرده و از خشکی به سمت آب می رود اما ما هنوز به دنبال توسعه در خشکی هستیم و می خواهیم آب را انتقال دهیم.

وی با بیان این که اگر بخواهیم آینده ای در عرصه جهانی داشته باشیم باید وارد عرصه تملک و تصاحب از راه صلح ، گفت و گو و مذاکره در خرید آب شویم، تصریح کرد: همسایگان ما به ویژه ترکیه و افغانستان ساخت سدهای بزرگی را شروع کردند که ظرفیت سد آتاتورک ترکیه که بر روی رودخانه فرات ساخته شد، 49 میلیارد مترمکعب است یعنی نیمی از مصرف سالیانه آب کشور ایران را تنها در پشت یکی از سدهایشان دارند اما ایران هنوز در تملک آب به سازوکاری نیاندیشیده است.

رییس انجمن ژئوپلیتیک ایران با بیان این که اهمیت اقتصادی و سیاسی آب برابر امنیت است، اظهار کرد: در کشور اشتباهاتی مرتکب شدیم، سدهایی را هم ساخته ایم که نتیجه آن هورالعظیم یکی از تالاب های ایران و بین الن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم وجود مطالعات ملی در ساخت سدها وچاه های کشور

عدم وجود مطالعات ملی در ساخت سدها وچاه های کشور