مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آبان 1397 ساعت 15:302018-11-18اقتصادي

انجام روزانه 15هزار دیالیز در کشور


رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت گفت: متاسفانه روند بیماران دیالیزی رو به افزایش است به گونه ای که در حال حاضر روزانه حدود 15 هزار دیالیز در کشور انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهدی شادنوش در همایش کشوری هماهنگ کنندگان گیرندگان پیوند کلیه گفت: درحال حاضر 30 مرکز پیوند کلیه در کشور وجود دارد که 12 مرکز در تهران و 18 مرکز در سایر استان ها دایر است.

وی افزود: برای ایجاد سهولت در دسترسی هرچه بیشتر مردم به این خدمات، مراکزی در برخی استان ها از جمله مراکز بندرعباس، اردبیل و سنندج نیز در حال آماده سازی است که امیدواریم در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد و فعالیت خود را آغاز کنند.

رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت با بیان اینکه از زمان آغاز فعالیت در حوزه پیوند کلیه تاکنون بیش از 36 هزار پیوند از اهداکنندگان زنده انجام شده و امروز بالغ بر 11 هزار پیوند از اهدای مرگ مغزی در حال انجام است، اظهارکرد: در واقع نسبت موجود نشان دهنده میزان پیوند از حدود 60 درصد از اهداکنندگان مرگ مغزی و 40 درصد از اهداکنندگان زنده است که می تواند روند قابل قبولی باشد البته امیدواریم در آینده بتوانیم با استانداردهای جهانی، ساختار و روش سیستماتیک بهتری را در حوزه پیوند کلیه در کنار کیفیت و کمیتی که امروز باعث اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام روزانه 15هزار دیالیز در کشور

انجام روزانه 15هزار دیالیز در کشور