مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آبان 1397 ساعت 12:452018-11-18اقتصادي

مسیر توسعه گردشگری از اعتماد به بخش خصوصی می گذرد


توسعه گردشگری همواره یکی از تاکیدات مسئولان دولتی بوده است، اما علیرغم اثرگذاری بخش خصوصی در این راستا تاکنون از ظرفیت های موجود استفاده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز که کشور درگیر تحریم شده است و از این طریق اقتصاد نفتی کشور به تنگناهایی کشیده شده است، کارشناسان و اقتصاددانان تاکید بر توسعه اقتصاد غیرنفتی دارند.

یکی از اهرم ها و ابزارهای توسعه اقتصاد غیرنفتی توسعه گردشگری است، ایران بواسطه سابقه کهن و دیرینه خود گنجینه ای از تاریخ به شمار می رود که این ظرفیت می تواند گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به خود بخواند.

ایران مجموعه ای از ابعاد مختلف گردشگری همچون تاریخی، طبیعی، سلامت و .

را در پهنه خود جای داده است و هر کدام از این ظرفیت ها می تواند ارزآوری و ارزش افزوده بسیاری را به دنبال داشته باشد، تنها کافیست راه باز شود، داشته ها معرفی شود و با آغوشی باز گردشگران را بپذیریم.

تمام این ظرفیت ها در گوشه گوشه این سرزمین نهفته است، هیچ نقطه ای از ایران خالی از تاریخ و طبیعت بکر نیست، اما این ظرفیت به مانند همه دوران ها مغفول مانده است.

استان مرکزی نیز به مانند دیگر نقاط کشور مزیت های گردشگری خاص خود را دارد و در کنار گردشگری تاریخی مختص خود، طبیعتی ویژه را در دل خود دارد که در هر فصل نوعی از زیبایی را به رخ می کشند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر توسعه گردشگری از اعتماد به بخش خصوصی می گذرد

مسیر توسعه گردشگری از اعتماد به بخش خصوصی می گذرد