مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آبان 1397 ساعت 09:302018-11-18پزشكي

بی اطلاعی 50 درصد افراد مبتلا به افسردگی از بیماری خود


مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: باید تابو و انگ بیماری افسردگی در جامعه شکسته شود.

- زهرا یوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از عللی که موجب می شود تا افراد افسرده برای درمان به مراکز درمانی مراجعه نکنند انگ بدی است که بر روی آن قرار داده شده است.

وی افزود: متأسفانه این تابو و انگ در شهرهای کوچک تر، بزرگتر می شود و درمان افسردگی در این مناطق دشوارتر می شود.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: عواملی چون سرخوردگی، اختلالات هورمونی و .

سبب می شود که فرد دچار مشکل اختلال روانی و افسردگی شود و زمانی که انگ بد از روی بیماری افسردگی برداشته شود، شخص بیمار با مشاهده عواملی چون عدم لذت بردن و احساس غم به مرکز درمانی مراجعه خواهد کرد.

یوسف نژاد با بیان این که متأسفانه به علت مشکل مذکور 50 درصد بیماران افسرده مطلع نیستند که از افسردگی رنج می برند، اظهار کرد: عدم درمان این مشکل سبب می شود تا مشکلات بزرگ تری چون گرایش به سوی اعتیاد، اقدام به خودکشی و .

به وجود آید.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این که برخی از افراد به علت از دست دادن عزیزان خود در معرض بیماری اختلالات روانی قرار می گیرند، تصریح کرد: حمایت های اجتماعی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی اطلاعی 50 درصد افراد مبتلا به افسردگی از بیماری خود

بی اطلاعی 50 درصد افراد مبتلا به افسردگی از بیماری خود