مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آبان 1397 ساعت 04:002018-11-18پزشكي

آنتی بیوتیک طبیعی برای مقابله با باکتری های مقاوم


آنتی بیوتیک طبیعی بدست آمده از گونه ای حشره می تواند قدرت دفاعی برخی از شایع ترین باکتری های مقاوم به دارو را از بین ببرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متخصصان در مطالعه جدیدی دریافتند آنتی بیوتیک بدست آمده از نوعی حشره می تواند به غشای محافظ برخی از شایع ترین باکتری های مقاوم به دارو آسیب وارد کند.

این متخصصان معتقدند که یافته فوق می تواند شرایط را برای تولید گروه جدیدی از آنتی بیوتیک ها فراهم سازد که در مقابله با بحران فعلی مقاومت دارویی موثر هستند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) با مطالعه روی 500 هزار نفر اعلام کرد که E.

Coli، کلبسیلا پنومونیه (Klebsiella pneumoniae)، استافیلوکوکوس اورئوس (Staphylococcus aureus)، استرپتوکوک پنومونیه (Streptococcus pneumoniae) و سالمونلا (Salmonella) از شایع ترین باکتری های مقاوم به دارو هستند.

تمامی باکتری های اشاره شده به غیر از استرپتوکوک پنومونیه، در دسته بندی باکتری های گِرَم - منفی قرار می گیرند که در مقابل گروه دیگر که گِرَم - مثبت نامیده می شوند به خاطر دیواره نفوذناپذیرشان در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم ترند.

یافتن روش های جدیدی برای از بین بردن باکتری های گِرَم - منفی چالش مهمی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمدیکال نیوز تودی، در این مطالعه متخصصان سوییسی به روشی دست پیدا کردند که می تواند به این سدِ دفاعی باکتری نفوذ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنتی بیوتیک طبیعی برای مقابله با باکتری های مقاوم

آنتی بیوتیک طبیعی برای مقابله با باکتری های مقاوم