مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آبان 1397 ساعت 14:402018-11-17پزشكي

از علل ابتلا به نارسایی کلیه تا پروسه دردناک دیالیز+فیلم


از هر چهار ایرانی یک نفر در معرض خطر بیماری های کلیوی است که با چند اقدام ساده می توان از خطر ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

- از علل ابتلا به نارسایی کلیه تا پروسه دردناک دیالیز+فیلم از هر چهار ایرانی یک نفر در معرض خطر بیماری های کلیوی است که با چند اقدام ساده می توان از خطر ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اولین مورد پیوند کلیه در جهان، 17 ژوئن 1950 توسط دکتر ریچارد لاور در بیمارستان ماری در شهر اورگرین پارک ایلی نویز بر روی یک خانم 44 ساله انجام شد.

در ایالات متحده آمریکا تاکنون بیش از 400 هزار مورد پیوند کلیه انجام شده و حدود 100 هزار نفر در نوبت انجام عمل پیوند هستند.

اولین مورد پیوند کلیه در ایران و خاورمیانه، در آبان 1347 توسط دکتر محمد سنادی زاده، دکتر مهران سمیعی و همکاران در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد.

قبل از انقلاب تنها 60 تا 80 مورد عمل پیوند کلیه در ایران انجام شده بود.

ایران با انجام بیش از 30 هزار پیوند کلیه در طول 20 سال گذشته رتبه نخست خاورمیانه و رتبه چهارم جهان را در انجام پیوند کلیه دارد.

در حال حاضر در کشور ترکیه حدود 20 هزار نفر با نوبت های 5 تا 10 ساله در انتظار دریافت کلیه برای پیوند هستند، چون پیوند کلیه از اهداکننده زنده در این کشور ممنوع است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از علل ابتلا به نارسایی کلیه تا پروسه دردناک دیالیز+فیلم

از علل ابتلا به نارسایی کلیه تا پروسه دردناک دیالیز+فیلم