مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آبان 1397 ساعت 13:502018-11-17سياسي

امنیت کامل و توسعه عراق به نفع دو کشور و منطقه است


رییس جمهور با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه ایران و عراق در بخش های مختلف، بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات تهران- بغداد تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در نشست هیأت های عالی رتبه ایران و عراق، با تبریک برگزاری موفق انتخابات در عراق و انتخاب رییس جمهور و تشکیل دولت جدید به دولت و ملت این کشور، گفت: خوشحالیم که امروز شخصیتی در عراق به عنوان رییس جمهور انتخاب شده که نسبت به مسایل منطقه و روابط دو کشور آگاهی کامل دارد.

رییس جمهور روابط و همکاری های ایران و عراق را در سال های اخیر صمیمانه و برادرانه دانست و افزود: حضور مردم ایران در مراسم اربعین حسینی و میهمان نوازی و پذیرایی شایسته دولت و ملت عراق موجب استحکام بیشتر روابط دو کشور شده است.

روحانی با بیان اینکه ایران و عراق در بخش های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی روابط رو به رشدی با هم دارند، اظهار داشت: روابط تجاری دو کشور در حال حاضر سالانه حدود 12 میلیارد دلار است که امیدواریم با تلاش و همکاری گسترده مسئولان دو کشور بتوانیم در مدت زمانی کوتاه آن را به 20 میلیارد دلار در سال برسانیم.

رییس جمهور ادامه داد: تسهیل در سرمایه گذاری های مشترک و توسعه تجارت موجب گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری تهران-بغد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت کامل و توسعه عراق به نفع دو کشور و منطقه است

امنیت کامل و توسعه عراق به نفع دو کشور و منطقه است