مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آبان 1397 ساعت 13:452018-11-17اجتماعي

تالاب کجی نمکزار هم سری بزنیم


​رییس اداره محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان دارای ارزش های اکولوژیکی و زیست محیطی منحصر به فردی است، - گفت: این تالاب جاذبه های طبیعت گردی متعددی را در دل خود جای داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رویا هدایتی زاده گفت: تالاب های خراسان جنوبی به دلیل کاهش میزان نزولات جوی طی سال های اخیر در مرحله خشک شدن بوده که این امر باعث کاهش میزان حضور پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در سطح این تالاب ها شده است.

وی افزود: مهمترین تالاب های استان خراسان جنوبی عبارتند از تالاب کجی نمکزار که در شهرستان نهبندان و تالاب خور در شهرستان خوسف و سایر نقاط آبی استان نیز شامل آبگیرها و آب بندها بوده که متاسفانه با توجه به خشکسالی های متمادی سال های اخیر سال به سال از تعداد آنها کاسته شده است.

تالاب کجی نمکزار نهبندان؛ پناهگاه حیات وحش هدایتی زاده گفت: پناهگاه حیات وحش و تالاب کجی نمکزار نهبندان با دارا بودن چشم اندازی بسیار زیبا، در 75 کیلومتری شهر نهبندان و در حاشیه جاده اصلی نهبندان به بیرجند قرار گرفته است.

وی افزود: مساحت این پناهگاه تقریباً 22 هزار هکتار بوده که عرصه ای با مساحت 7 هزار هکتار از آن را عرصه تالابی به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب کجی نمکزار هم سری بزنیم

تالاب کجی نمکزار هم سری بزنیم