مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آبان 1397 ساعت 12:312018-11-17اقتصادي

غفلت دولت ها در توجه به کشاورزی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مؤسسه پژوهش های برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد در بررسی از وضعیت کشاورزی و منابع طبیعی کشور و جایگاه آن در شاخص های کلان اقتصادی گزارشی منتشر کرده است که در آن به روند کاهشی کسری تراز تجاری .

- مؤسسه پژوهش های برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی اعلام کرد: کشاورزی راهگشای اقتصاد ایران در شرایط تحریم است، اما دولت ها در سالهای گذشته غفلت تاریخی درباره توجه به بخش کشاورزی داشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مؤسسه پژوهش های برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد در بررسی از وضعیت کشاورزی و منابع طبیعی کشور و جایگاه آن در شاخص های کلان اقتصادی گزارشی منتشر کرده است که در آن به روند کاهشی کسری تراز تجاری محصولات کشاورزی از سال 92 تا 95 تأکید شده است و سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی سهم خدمات و تولید اقتصاد روستا و شهر، سهم سرمایه گذاری بخش کشاورزی و دیگر شاخص های اقتصادی اشاره شده است.

ریشه های ساختاری اقتصاد ایران با بخش کشاورزی و منابع طبیعی پیوند یافته و این فرایند از یکصد سال پیش با وجود ورود درآمدهای نفتی و اصلاحات صنعتی و تلاش برای ایجاد جایگاه بخش صنعت در اقتصاد کشور از اهمیت بخش کشاورزی کاسته نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت دولت ها در توجه به کشاورزی

غفلت دولت ها در توجه به کشاورزی