مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آبان 1397 ساعت 12:102018-11-17اقتصادي

جزییات واردات کالاهای اساسی به ایران


در میان کالاهای اساسی واردشده به ایران در سال جاری، ذرت بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و از سوی دیگر واردات دانه های روغنی نیز 22 درصد افزایش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس تازه ترین آمار گمرک ایران، در هفت ماهه نخست سال جاری، 10 میلیون و 450 هزار تن انواع کالاهای اساسی به ارزش پنج میلیارد و 343 میلیون دلار وارد کشور شده است.

ذرت، برنج، دانه های روغنی، دارو، روغن های خوراکی، گوشت قرمز، کنجاله سویا، جو، کود، قند و شکر و گندم ازجمله کالاهای اساسی هستند که طی هفت ماهه سال جاری وارد ایران شده اند.

بر اساس این گزارش، ذرت در صدر کالاهای اساسی وارد شده قرار دارد که به میزان چهار میلیون و 766 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 118 میلیون دلار وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

دانه های روغنی با حجم یک میلیون و 788 هزار تن و به ارزش 924 میلیون دلار وارد کشور شده است و از نظر ارزشی نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که بر اساس گزارش گمرک ایران، روزانه بیش از 4000 اظهار در گمرکات انجام می شود و فقط توقف دو درصد از کالاها در گمرک بیش از معمول است و 90 درصد کالاهایی که وارد گمرک می شوند، در کمتر از سه روز ترخیص می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات واردات کالاهای اساسی به ایران

جزییات واردات کالاهای اساسی به ایران