مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آبان 1397 ساعت 09:352018-11-17اقتصادي

مگامال ها؛ فضای مدرن یا بافت زائد شهری؟


باوجود اینکه مگامال ها این روزها به دلیل ظرفیت و جاذبه های که دارند مورد استقبال گروهی از شهروندان قرار دارند، اما برخی کارشناسان شهری معتقدند به دلیل اینکه بافت مگامال ها منفک از محیط پیرامونی است، - به نوعی بافت های زائد شهری به شمار می آیند.

مرجان گلی پور دکتری شهرسازی و مدرس دانشگاه آزاد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مگامال ها به عنوان آهن رباهای جدیدی عمل می کنند که در حیات اجتماعی و اقتصادی شهرها نقش دارند، اظهار کرد: این فضاها بعد از تغییر در جغرافیای اقتصاد، تغییرات کالبدی و عملکردی فضاهای تجاری شکل گرفته اند و شاید به تعبیری بتوان گفت این فضاها محصول مرحله گذار شهرها از شهرهای تولیدی به مصرفی و چشم انداز تجاری دنیا هستند.

وی ادامه داد: شکل گیری مگامال ها(مجتمع های تجاری چندمنظوره) در شهرهای آمریکایی با رشد سریع جمعیت، پدید آمدن حومه ها، تکامل رشته هایی مانند مهندسی محیط زیست و سیستم های تهویه مطبوع به عنوان ابزار توزیع مناسب و پاسخگو به رشد جمعیت شکل گرفته اند، البته فضاهای متفاوتی از جملهSHOPPING CENTER ,MAL , MEGA MAL ایجاد شد که این فضاها تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

با مفهوم جدیدی به نام تفریحی شدن مراکز خرید روبه رو هستیم این کارشناس شهری به سیر تحول مراکز خرید در ایران اشاره کرد و گفت: با بررسی سیر تحول مراک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مگامال ها؛ فضای مدرن یا بافت زائد شهری؟

مگامال ها؛ فضای مدرن یا بافت زائد شهری؟