مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آبان 1397 ساعت 14:052018-11-16سياسي

به نام علم مردم را به سوی جهل و بی و بندباری می کشانند


آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امروز در شرایط بسیار حساسی قرار داریم، گفت: علم و دانشی که وسیله و ابزار نجات مردم است، گاهی سبب بدبختی جوامع و ملت ها را فراهم می کند؛ - امروز به نام علم و دانش مردم را به سوی جهل، بی بندوباری و آلودگی می برند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار مسؤولان و دست اندرکاران بنیاد فرهنگی امام محمد باقر(ع) اصفهان، با اشاره به اهمیت مقوله علم و دانش در دین مبین اسلام، اظهار کرد: یکی از امتیازات دین مبین اسلام و به تعبیر بنده معجزات حضرت رسول(ص) این بود که در محیط جاهلیت ظاهر شد و بیشترین طرفدار علم بود.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق(ع) در خصوص اهمیت علم، یادآور شد: حضرت در این روایت می فرمایند زمانی که قیامت برپا می شود در یک طرف کفه سنجش تمام خون های شهیدان و در کفه دیگر مرکب مداد و قلم علما قرار داده می شود و مرکب قلم دانشمندان و علما برتری پیدا می کند.

وی اضافه کرد: اسلام به مقوله شهید و شهادت اهمیت فوق العاده ای می دهد و شهدا نزد خدای متعال از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، با این وجود اهمیت قلم و مداد علما بر خون شهیدان برتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به نام علم مردم را به سوی جهل و بی و بندباری می کشانند

به نام علم مردم را به سوی جهل و بی و بندباری می کشانند