مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 19:412018-11-14بين الملل

بازگشت 260 هزار پناهجوی سوری از ترکیه به کشورشان


ترکیه اعلام کرد که 260 هزار پناهجوی سوری به خانه هایشان در شمال استان حلب بازگشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مولود چاووش اغلو امروز (چهارشنبه) مدعی شد که به واسطه عملیات سپر فرات و شاخه زیتون که در منطقه عفرین در شمال سوریه از سوی ارتش ترکیه صورت گرفته، 260 پناهجوی سوری به خانه های خود بازگشته اند.

به نوشته پایگاه خبری عنب بلدی، اکثر این تعداد پناهجو در خلال تعطیلات عید فطر و عید قربان برای دیدار با اقوام خود به شهرهای حومه حلب رفته و دیگر به ترکیه باز نگشته اند و تعداد پناهجویانی که در حال حاضر به این منطقه باز می گردند کاهش یافته است.

ترکیه به همراه نیروهای هم پیمان خود از جمله گروهک ارتش آزاد سوریه در جریان عملیات سپر فرات ( 24 آگوست 2016 الی  29 مارس 2017) که هفت ماه و پنج روز به طول انجامید، در نبرد با داعش شهر جرابلس و مناطقی در شمال سوریه را به کنترل خود در آورد و سپس در جریان عملیات شاخه زیتون علیه نیروهای کرد، (از تاریخ 20 ژانویه الی 24 مارس 2018) که به مدت دو ماه و چهار روز طول کشید شهر عفرین را اشغال کرد.

ترکیه تلاش دارد شمال سوریه را به منطقه نفوذ خود تبدیل کند.

به نوشته ی عنب بلدی، آمار ساکنان شهرها و شهرک های شمالی حلب در دسترس نیست و آمارگیری پس از صدور کارت شناسایی آغاز خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت 260 هزار پناهجوی سوری از ترکیه به کشورشان

بازگشت 260 هزار پناهجوی سوری از ترکیه به کشورشان