مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 16:002018-11-14اقتصادي

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت ارگ نادری شیروان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار به منظور مرمت برج و باروی ارگ نادری شیروان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: با توجه به قرارگیری تپه نادری در بافت مسکونی شهر شیروان، این میزان اعتبار از محل ستاد بازآفرینی شهری و در راستای صیانت و حفاظت از بافت های تاریخی و با ارزش اختصاص یافته است.

وی با اشاره به انجام 2 فصل کاوش باستان شناسان در این منطقه تاریخی تصریح کرد: با اعتبار اختصاص یافته، پس از انجام مطالعات لازم، قسمت هایی که مستندات و شواهد کافی وجود دارد، مرمت اثر تکمیل می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: محوطه های تاریخی گنجینه ای گرانبها از تاریخ و فرهنگ جامعه را در خود جا داده اند و مقاصد مهمی در جذب گردشگر محسوب می شوند، از همین رو در کنار حفظ این آثار، به دنبال معرفی و شناساندن آن نیز هستیم.

یزدان پناه با تأکید بر این که ابنیه و آثار تاریخی بیانگر هویت و شناسنامه فرهنگی جوامع بشمار می رود، گفت: خراسان شمالی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و داشتن عناصر مهم جذب گردشگر از جمله چشم انداز و مناظر طبیعی، آثار باستانی، تنوع اقلیمی، آداب و رسو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت ارگ نادری شیروان

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت ارگ نادری شیروان