مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 14:452018-11-14دانش

اعتیاد به مواد مخدر خط قرمز در دانشگاه ها است


مشاور رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: اعتیاد به مواد مخدر خط قرمز در دانشگاه ها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حمید یعقوبی در کنگره ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی که در مجتمع آموزش عالی اسفراین برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: اعتیاد در کشور از پدیده های رو به رشد است، حساسیت در دانشگاه اعتیاد به مواد مخدر نیست، اعتیاد به مواد خط قرمز در دانشگاه هاست، آن چیزی که مدنظر ماست حساسیت نسبت به مصرف تفریحی مواد مخدر است .

وی افزود: تمام معتادان از تجربه و مصرف تفننی است که به این مرحله رسیده اند، نگران تجربه جوانانیم که در آینده زمینه اعتیاد را فراهم می کند.

مشاور رییس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: این نوع مصارف در بین پسران بیشتر از دختران است اما همین در صد کم آمار در بین دختران به علت آسیب پذیری بیشتر نسبت به پسران بسیار خطرناک است.

یعقوبی با بیان این که رویکرد ترس افزایی و وحشتناک جلوه دادن مصرف مواد در بین دانشجویان یک رویکرد شکست خورده است، گفت: اولین مرحله اعتیاد ایجاد اثرات مثبت و لذت بخشی به مصرف کننده است و دردها و رنج های ناشی از مصرف مواد بلافاصله دیده نمی شوند، به عبارتی لذت آنی و رنج مواد مخدر آتی است؛ بیان این که اعتیاد بلای خانمان سوز است به هیچ وجه در دانشگاه ها صحیح نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتیاد به مواد مخدر خط قرمز در دانشگاه ها است

اعتیاد به مواد مخدر خط قرمز در دانشگاه ها است