مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 14:052018-11-14اجتماعي

حمله گرگ، علت مرگ کودک میبدی نیست


اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد به دنبال انتشار خبر حمله گرگ به یک کودک در میبد، این موضوع را تکذیب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان یزد در این باره اعلام کرد: متاسفانه عدم توجه شهروندان به موضوع دفع مناسب زباله های انسانی و در دسترس بودن غذای کافی برای سگ های ولگرد، باعث شده تا جمعیت این حیوان که مخزن اصلی بیماری هاری نیز هستند، به شدت افزایش یابد به طوری که سگ ولگرد، دیگر فقط منحصر به مناطق حاشیه ای شهر نیست و بعضاً تا مرکز شهر و سکونتگاه های انسانی دیده می شود.

به همین ترتیب رهاسازی لاشه های مرغ و گاو توسط واحدهای مرغداری و گاوداری در طبیعت، نیز در تکثیر و ازدیاد جمعیت سگ های ولگرد موثر بوده است.

از طرف دیگر این سهل انگاری، موجب جلب گوشتخواران دیگری نظیر گرگ به حاشیه سکونتگاه های انسانی شده و جمعیت هیبریدهای سگ و گرگ را افزایش داده است.

در خصوص اتفاق اخیر برای کودک هفت ساله در منطقه میبد، مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان یزد در محل حاضر و از نزدیک به بررسی موضوع پرداختند؛ براساس بررسی های انجام شده و مشاهدات پدر و عموی کودک که تنها شاهدان حاضر در محل نیز بوده اند، حیوان مهاجم، سگ بوده و علت درندگی بیش از حد حیوان و حمله به کودک، می تواند بیماری هاری باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله گرگ، علت مرگ کودک میبدی نیست

حمله گرگ، علت مرگ کودک میبدی نیست