مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 12:302018-11-14اجتماعي

تصرف اراضی کابوس شب و روز تالاب انزلی


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: کشاورزان با متصل کردن اراضی کم آب و خشک تالاب انزلی به شالیزارهایشان هر روز بیشتر از روز گذشته موجب کوچکتر شدن تالاب ارزشمند بین المللی را فراهم می کنند.

- ساسان اکبری پور در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تالاب انزلی از اکوسیستم های ارزشمند کشور است که باید در حفظ آن عزم ملی وجود داشته باشد، گفت: در حال حاضر تصرف اراضی حاشیه این تالاب از دغدغه های اصلی یگان حفاظت محیط زیست استان قرار گرفته است.

وی افزود: تنها 30درصد از تالاب بین المللی انزلی جزء مناطق حفاظت شده محیط زیست است و مابقی به طور مرتب مورد طمع سودجویان است.

اکبری پور با بیان اینکه اراضی تالاب انزلی در سه شهرستان رشت،انزلی و به خصوص شهرستان صومعه سرا همواره مورد تجاوز متصرفین قرار می گیرد، ادامه داد: کشاورزان با متصل کردن اراضی کم آب و خشک تالاب انزلی به شالیزارهایشان هر روز بیشتر از روز گذشته موجب کوچکتر شدن تالاب ارزشمند بین المللی را فراهم می کنند.

وی تصریح کرد: تالاب انزلی متعلق به همه مردم کشور است و تبدیل اراضی تالابی به اراضی کشاورزی و یا دیگر موارد صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست استان وارد می کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه پیشگیری از تصرفات اراضی تالاب انزلی مهمتر از درمان آن و تحویل گرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصرف اراضی کابوس شب و روز تالاب انزلی

تصرف اراضی کابوس شب و روز تالاب انزلی