مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 12:202018-11-14سياسي

جاده ابریشم مسیر تعامل فرهنگ، اندیشه و افکار بود


سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور با اشاره به نقش جاده ابریشم در تبادلات فرهنگی و تمدنی، گفت: جاده ابریشم، تنها مسیر تبادلات اقتصادی و تجاری نبوده، - بلکه مسیر تعامل فرهنگ، اندیشه و افکار نیز بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بهروز عمرانی در سومین کنفرانس بین المللی باستان شناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم که در کاروانسرای یام برگزار شد، با بیان این که در دومین کنفرانس جاده ابریشم که در سال 2016 در دانشگاه نانجینگ چین برگزار شد، پیشنهاد برگزاری سومین دوره ی این کنفرانس در سال 2018 در ایران از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور داده شد و در نهایت این پیشنهاد تایید شد، افزود: به مناسبت میزبانی تبریز در سال 2018، تصمیم گرفته شد تا این کنفرانس در این کهن شهر برگزار شود.

وی با اشاره به سابقه تاریخی جاده ابریشم و نقش آن در توزیع صنعت ابریشم در کشور، افزود: جاده ابریشم، راهی است که بیش از دو هزار سال به طول هشت هزار کیلومتر، شرق را به غرب مرتبط می ساخته است.

عمرانی گفت: منطقه شمال غرب کشور، بویژه تبریز در طول تاریخ در زمینه اینگونه مبادلات پیشتاز بوده و شناسایی ده ها کاروانسرا و تاسیسات بین راهی از دوران ایلخانی و صفویه حاکی از اهمیت تجارت در این منطقه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاده ابریشم مسیر تعامل فرهنگ، اندیشه و افکار بود

جاده ابریشم مسیر تعامل فرهنگ، اندیشه و افکار بود