مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 12:002018-11-14بين الملل

شکایت سوریه به سازمان ملل از جنایت روز دوشنبه آمریکا در دیرالزور


دولت سوریه با ارسال نامه هایی به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت بار دیگر به جنایت های ائتلاف تحت امر آمریکا در دیرالزور اعتراض کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت نوشت: ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا ارتکاب جنایت علیه غیر نظامیان سوری در مناطق مختلف این کشور را ادامه می دهد که آخرین آن حمله جنگنده های ائتلاف در روز دوشنبه به روستای شعفه و شهرک ها و روستاهای دیگر در حومه دیرالزور است که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 60 غیرنظامی و آواره شدن صدها تن دیگر شد.

دولت سوریه در پیام های سابق خود اعلام کرده بود که حملات این ائتلاف و ادامه حملات خونین آن علیه غیر نظامیان بی گناه عمدی است و به اقدامی دائمی تبدیل شده که در آنها از انواع سلاح های ممنوعه مانند بمب های فسفر سفید استفاده می کنند.

دمشق از شورای امنیت خواست برای توقف این جنایت ها و ممانعت از تکرار آنها اقدام فوری انجام دهند.

وزارت خارجه سوریه در این پیام خود آورده است که جنایت ائتلاف بین المللی در روستای شعفه و جنایت های گذشته آن بیانگر فروپاشی کامل ارزش ها و اصول اخلاقی است که کشورها متعهد به احترام و حفظ آن از زمان توافق بر سر ایجاد سازمان ملل شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت سوریه به سازمان ملل از جنایت روز دوشنبه آمریکا در دیرالزور

شکایت سوریه به سازمان ملل از جنایت روز دوشنبه آمریکا در دیرالزور