مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 11:112018-11-14اقتصادي

بیش از 900 کیلوگرم زعفران در لرستان برداشت می شود


مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان از پیش بینی برداشت بیش از 900 کیلوگرم زعفران در استان خبر داد و گفت: در صورت تحقق این میزان برداشت، افزایش 50 درصدی تولید را در استان داریم.

- علیرضا احمدوند در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به آغاز برداشت زعفران در سطح مزارع لرستان اظهار کرد: برداشت زعفران از ابتدای آبان ماه در استان شروع شده و تا پانزدهم آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مساعد آب وهوایی و همچنین بارندگی های مطلوب پاییزه در استان، شاهد گل کردن پیازهای زعفران در سال نخست کشت هستیم.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان از پیش بینی برداشت بیش از 900 کیلوگرم زعفران از 250 هکتار سطح زیرکشت این محصول در استان خبر داد و گفت: در صورت تحقق این میزان برداشت، افزایش 50 درصدی تولید را در استان داریم.

احمدوند بیان داشت: سال گذشته 246 هکتار از مزارع استان زیرکشت طلای سرخ رفته بود که در نهایت منجر به تولید 654 کیلوگرم از این محصول شد.

وی با بیان اینکه زعفران محصولی کم آب بَر بوده و برای کشت در لرستان بسیار مطلوب است، افزود: امسال تلاش های ویژه ای از جمله برگزاری کلاس های آموزشی و ارائه تسهیلات به منظور ترغیب کشاورزان استان برای کشت این محصول صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 900 کیلوگرم زعفران در لرستان برداشت می شود

بیش از 900 کیلوگرم زعفران در لرستان برداشت می شود