مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 10:552018-11-14دانش

تولید قطعات پرکاربردترین ارتزهای توانبخشی در دانشگاه علوم بهزیستی


محققان یکی از شرکت های فناور وابسته به مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای اولین بار در کشور موفق به طراحی و تولید قطعات مربوط به ساخت پرکاربردترین ارتزهای توانبخشی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهندس رضا وهاب کاشانی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مدیرعامل این شرکت فناور در این باره گفت: طراحی و تولید این قطعات که در ساخت بریس های مربوط به ستون فقرات، زانو، مچ پا و مچ دست کاربرد دارند، در قالب اجرای فاز اول پروژه طراحی و ساخت مجموعه اجزای حمایتی – ساختاری و عملکردی جهت تلفیق و تولید ارتزهای به روز انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون در فاز اول این پروژه، چهار مجموعه از قطعات (لولاها، قفل ها و قطعات واصل بین قسمت های مختلف بریس ها) که مورد نیاز در ساخت بریس و ارتزهای توانبخشی است، طراحی و ساخته شده و در فاز دوم پروژه نیز چهار مجموعه دیگر از قطعات برای بریس هایی که برای بیماران و توانخواهان بکار می روند، طراحی و ساخته می شود.

به گفته وهاب کاشانی، قبلا این قطعات از خارج کشور و با هزینه بالایی وارد می شدند که علاوه بر خروج ارز، واردات آنها با مشکلاتی نیز همراه بود، اما هم اکنون با طراحی و ساخت این قطعات در داخل کشور، آن هم با حدود یک دهم هزینه تهیه قطعات خارجی، ضمن آنکه صرفه جویی ارزی شده است، کیفیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید قطعات پرکاربردترین ارتزهای توانبخشی در دانشگاه علوم بهزیستی

تولید قطعات پرکاربردترین ارتزهای توانبخشی در دانشگاه علوم بهزیستی