مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 09:502018-11-14اقتصادي

رجبی: باید به دنبال جذب سرمایه در تکمیل پروژه های نیمه کاره باشیم


یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید انگیزه را در سرمایه گذاران ایجاد کنیم تا سرمایه های خود را به سمت تکمیل پروژه های نیمه کاره ببرند.

- فرج الله رجبی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جزییات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن، اظهار کرد: این طرح برای افرادی طراحی شده است که به مسکن به صورت یک کالای سرمایه ای نگاه می کنند و با دست به دست کردن مسکن سوداگری می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: کلیات این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است ، اما در کمیسیون عمران به تصویب نرسید؛ چرا که به نظر می رسد در شرایط فعلی ما باید از ایجاد تورم در حوزه مسکن جلوگیری کنیم و از سوی دیگر اجرایی شدن این طرح می تواند منجر به خارج شدن سرمایه ها از این بازار شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح افراد ترجیح می دهند سرمایه های خود را بدون هیچ مشکلی در بانک ها گذاشته و سود دریافت کنند و در نهایت منجر به خارج شدن سرمایه از این بخش و ایجاد رکود در آن می شود.

وی ادامه داد: ما امروز نیازمند مشوق هایی در حوزه مسکن هستیم، چرا که این بخش هم اشتغال صنایع مربوطه را به حرکت در آورده و هم برای نیروهای اجرایی در این حوزه اشتغال فراهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رجبی: باید به دنبال جذب سرمایه در تکمیل پروژه های نیمه کاره باشیم

رجبی: باید به دنبال جذب سرمایه در تکمیل پروژه های نیمه کاره باشیم