مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 02:352018-11-13اقتصادي

تسهیلات ویژه به تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوا


معاون فنی سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از ارائه تسهیلات ویژه به رانندگان تاکسی که اقدام به تعویض کاتالیست می کنند، خبر داد.

- مهدی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، در مورد سرانجام نصب و تعویض کاتالیست بر روی تاکسی های شهر تهران، گفت: هر ساله در بودجه تاکسیرانی مبلغی را برای تعویض کاتالیست در نظر می گیرند؛ اما به دلیل پیمایش بالای تاکسی ها این کاتالیست ها حدود 14 الی 15 ماه بیشتر کارآیی ندارد و این در حالیست که کاتالیست بر روی یک خودروی معمولی حدود سه سال کارآیی لازم را دارد.

وی با بیان اینکه در پی افزایش قیمت ها و گران شدن قطعات، قیمت کاتالیست افزایش یافته است، تصریح کرد: به همین دلیل به سمت تشویق رانندگان تاکسی رفته ایم تا خودشان نسبت به تعویض کاتالیست اقدام کنند و در عوض سازمان تاکسیرانی نیز تسهیلات ویژه ای را برای آنها در نظر می گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی توانسته است که تنها حدود 7000 کاتالیست تاکسی را عوض کند، گفت: عمر کاتالیست بر روی تاکسی ها محدود است و با پیمایش 60 تا 80 هزار کیلومتر میزان جذب آلایندگی آنها کاهش می یابد و به همین دلیل لازم است رانندگان تاکسی تشویق شوند تا خودشان کاتالیست خودرو را تغییر دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیلات ویژه به تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوا

تسهیلات ویژه به تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوا