مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آبان 1397 ساعت 16:262018-11-13اقتصادي

رشد 300 درصدی توقیف محموله های غیرمجاز دامی در سمنان


توقیف محموله های غیرمجاز دام و فرآورده های مرتبط در این استان 300 درصد رشد داشته است.

- محمد سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان درباره برخورد با محموله های غیرمجاز اظهار کرد: در این حوزه محموله هایی که امکان پاک سازی یا سالم سازی داشته باشند، قرنطینه می شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: واکسیناسیون، پلاک کوبی و مبارزه با انگل های خارجی این محموله ها انجام و حداقل 14 روز قرنطینه می شوند و سپس با هماهنگی و نظارت های لازم روانه مقصد خواهند شد.

سعیدی تأکید کرد: در برخی موارد هم امکان سالم سازی وجود ندارد و اگر امکان داشته باشد بر اساس پروتکل های بهداشتی با آن برخورد می کنیم؛ در غیر این صورت معدوم سازی انجام می شود و برخی دام ها الزاماً کشتار شده و لاشه تحویل دامدار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سعی می کنیم در این نظارت ها شرایطی را در استان سمنان به وجود آوریم تا متخلفان احساس ناامنی کرده و به راحتی نتوانند دام، محموله های دامی و فرآورده های مرتبط حتی دارو و واکسن را بدون مجوزهای لازم حمل و جابه جا کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه در این جابجایی ها امکان انتقال بیماری، ویروس ها و عوامل بیماری زا وجود دارد، اضافه کرد: این نظارت ها انجام می شود تا سرمایه دامی در معرض خطر قرار نگیرد و سلامت شهرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 300 درصدی توقیف محموله های غیرمجاز دامی در سمنان

رشد 300 درصدی توقیف محموله های غیرمجاز دامی در سمنان