مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آبان 1397 ساعت 12:452018-11-13اجتماعي

در فصل سرد با حیات وحش چگونه رفتار کنیم؟


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران ضمن اشاره به برخی نکات برای برخورد با حیات وحش در فصول سرد سال گفت: شهروندان از هر گونه تغذیه دستی حیات وحش خودداری کنند.

- محمد کرمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در فصل سرد سال باید با حیات وحش مهربان تر بود، اظهار کرد: به دلیل سرمای هوا در ارتفاعات و مراتع ممکن است که برخی وحوش برای پیدا کردن غذا به مناطق پایین تر و باغ ها و زمین های کشاورزی یا مناطق مسکونی نزدیک شوند.

شهروندان باید توجه داشته باشند که پیش از همه چیز باید از گرفتن و یا آزار و اذیت آن ها خودداری کنند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران ادامه داد: در واقع حیات وحش برای تغذیه از پوشش گیاهی خشک شده و باقی مانده محصولات کشاورزی به سمت پایین حرکت می کند بنابراین مردم از غذا دادن به آن ها به صورت دستی خودداری کنند چرا که این کار سبب می شود حیوان از حالت وحشی خارج شود و چنین وضعیتی برای حیوانی که در ارتفاعات زندگی می کند اصلا خوب نیست.

کرمی با اشاره به اینکه محیط زیست مجبور است که در برخی نقاط تغذیه دستی را انجام دهد، تصریح کرد: به دلیل گسترش فضاهای شهری و از بین رفتن زیستگاه های حیات وحش، محل زندگی حیوانات کم وسعت شده است و ظرفیت کافی برای تغذیه همه آن ها وجود ندارد همچنین در فصل زمستان به دلیل سرمای هوا غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در فصل سرد با حیات وحش چگونه رفتار کنیم؟

در فصل سرد با حیات وحش چگونه رفتار کنیم؟