مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آبان 1397 ساعت 05:452018-11-13اقتصادي

پشت کردن عربستان به آمریکا


یازدهمین نشست مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک (JMMC) حامل پیام های مهمی برای بازار نفت بود؛ از جمله تغییر موضع عربستان نسبت به عرضه نفت.

- یازدهمین نشست مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک (JMMC) حامل پیام های مهمی برای بازار نفت بود؛ از جمله تغییر موضع عربستان نسبت به عرضه نفت.

برای آنکه تحلیل درستی از آن داشته باشیم، قاعدتاً باید ابتدا به نقش تک تک تولیدکنندگان در کاهش قیمت ها توجه داشته باشیم و سپس بررسی کنیم که چرا عربستان نسبت به این مسأله تغییر موضع داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدمهدی حسینی کارشناس ارشد انرژی با این مقدمه در روزنامه ایران نوشت: بارها به این موضوع اشاره کرده ام که عربستان هیچ گاه به اندازه ای که به آمریکا وعده افزایش تولید داده بود، توان و ظرفیت نداشت و این ادعا تنها یک بلوف بود.

این کشور الان در حال تولید و صادرات حداکثری است و نمی تواند به میزان 2 میلیون بشکه در روز تولیدش را افزایش دهد.

اما در مورد اینکه چه کشورهایی مسبب ورود بیشتر نفت خام به بازار و برهم زدن تعادل آن به نفع عرضه و کاهش قیمت نفت شدند، به اعتقاد من اولین کشور آمریکا بود.

دولت آمریکا علاقه مند به این بود که در انتخابات میاندوره ای این کشور جمهوریخواهان برنده میدان شوند و به همین خاطر به دنبال مدیریت قی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت کردن عربستان به آمریکا

پشت کردن عربستان به آمریکا