مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آبان 1397 ساعت 17:302018-11-12فرهنگي

درختی در ابرکوه که کوروش را به خود دیده


فرماندار ابرکوه در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد خواستار در دستور کار قرار گرفتن ثبت جهانی سرو کهنسال این شهر از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور به صورت انحصاری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد کاظمی نسب در این دیدار خواستار پیگیری ثبت جهانی سرو کهنسال ابرکوه به صورت تک درختی منحصربفرد و نه به صورت مجموعه درختان کهنسال ایران از سوی متولیان امر شد.

وی تصریح کرد: بیش از 162 هکتار بافت تاریخی ثبت شده در این شهرستان یک سرمایه بالقوه است که به سرمایه ای به مراتب بزرگتر تبدیل خواهد شد و وجود آثار بی نظیر و کم نظیر این شهرستان در سطح دنیا مانند سرو کهنسال 4000 ساله و خانه تاریخی آقازاده، همه برنامه ریزان کشور را متقاعد می کند که ابرکوه به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

کاظمی نسب به اقدامات صورت گرفته در جهت ثبت جهانی سرو کهنسال ابرکوه نیز اشاره و عنوان کرد: آخرین اخبار رسیده از سازمان میراث فرهنگی کشور حاکی از آن است که پرونده ثبت جهانی این اثر طبیعی باید در قالب مجموعه درختان کهنسال کشور ارسال شود.

وی ادامه داد: خواسته ی مسئولان و مردم ابرکوه این است که این درخت کهن سال به صورت تک درخت و انحصاری ثبت جهانی شود لذا در این زمینه از مسئولان ارشد کشوری خواستار شدیم تا در این باره راهکار ارائه کنند و از میراث فرهنگی نیز درخواست داریم که م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درختی در ابرکوه که کوروش را به خود دیده

درختی در ابرکوه که کوروش را به خود دیده