مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آبان 1397 ساعت 14:212018-11-12سياسي

تولید مواد مخدر افغانستان 50 برابر شده است/ 156 هزار نفر؛ تعداد زنان معتاد در کشور


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تولید مواد مخدر در افغانستان در یک دهه اخیر 50 برابر شده و تولید مواد مخدر در این کشور از 200 تن به 10 هزار تن رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، سردار اسکندر مومنی ظهر امروز در دیدار با آیت الله اعرافی با اشاره به وضعیت نامطلوب مصرف مواد مخدر در ایران اظهار کرد: البته کشورهای دیگر در خصوص ارائه اطلاعات دقیق در این خصوص کوتاهی می کنند.

وی ادامه داد: تولید مواد مخدر در افغانستان در یک دهه اخیر 50 برابر شده و تولید مواد مخدر در این کشور از 200 تن به 10 هزار تن رسیده است و ایران در مسیر ترانزیتی قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهای دیگر جهان قرار دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: باید از همه ظرفیت های کشور برای مبارزه با مواد مخدر استفاده شود، هزینه مستقیمی که مواد مخدر به کشورمان تحمیل می کند، 199 هزار میلیارد تومان است.

مومنی با اشاره به آمار معتادان به مواد مخدر در ایران اظهار کرد: برآورد می کنیم که دو میلیون و 800 هزار نفر در کشورمان به مواد مخدر اعتیاد داشته باشند، فرهنگ سازی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر جزو اولویت های بلند ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی ادامه داد: تنها حاکمیت و دولت وظیفه مقابله با مواد مخدر را ندارند، خانواده ها و همه نهادها و ارگان ها به خصوص آموزش و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید مواد مخدر افغانستان 50 برابر شده است/ 156 هزار نفر؛ تعداد زنان معتاد در کشور

تولید مواد مخدر افغانستان 50 برابر شده است/ 156 هزار نفر؛ تعداد زنان معتاد در کشور