مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آبان 1397 ساعت 11:552018-11-10فرهنگي

تمجید فرهادی از عضو ایرانی آکادمی نوبل ادبیات


اصغر فرهادی با حضور در بیست ونهمین جشنواره بین المللی فیلم «استکهلم» سوئد جایزه «ویژنری» این رویداد سینمایی را دریافت کرد.

- اصغر فرهادی با حضور در بیست ونهمین جشنواره بین المللی فیلم استکهلم سوئد جایزه ویژنری این رویداد سینمایی را دریافت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اصغر فرهادی که برای کسب جایزه افتخاری جشنواره استکهلم به سوئد سفر کرده است در گفتگو با روزنامه گوتنبرگ پُست این کشور درباره نقش حساس زنان و پرداختن به زندگی روزمره زنان در فیلم هایش گفت: زمانی که نگارش فیلمنامه را آغاز می کنم، از ابتدا درباره جنسیت ها فکر نمی کنم و در فرآیند نوشتن به تدریج جنسیت و شخصیت ها شکل می گیرند و زمانی که نقش یک زن است، تلاش می کنم وارد شخصیت او شوم و شرایط را از زاویه دید او نگاه کنم و این ناخودآگاهم است که به من کمک می کند.

این کارگردان برگزیده اسکار ادامه داد: در حال حاضر زنان در ایران فعال تر و خلاق تر هستند، از مردان سخت تر کار می کنند و مسئولیت بیشتری را می پذیرند.

زنان به نسبت بیشتری در مقایسه با مردان در دانشگاه ها تحصیل می کنند و فکر می کنم بیشتر درباره آینده تفکر می کنند، در حالی که مردان بیشتر علاقه مند به گذشته هستند.

وی در واکنش به انتخاب ژیلا مساعد نویسنده و شاعر ایرانی الاصل به عنوان یکی از اعضای 18 نفره انتخاب برنده نوبل ادبیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمجید فرهادی از عضو ایرانی آکادمی نوبل ادبیات

تمجید فرهادی از عضو ایرانی آکادمی نوبل ادبیات