مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آبان 1397 ساعت 11:252018-11-10پزشكي

کاهش وزن؛ اساسی ترین اقدام درمانی کبد چرب


یک متخصص بیماری های داخلی با اشاره به علل بروز کبد چرب، گفت: کاهش وزن اساسی ترین اقدام درمانی در کبد چرب است.

- محمد سعد فرقانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کبد چرب شامل کبد الکلی و کبد چرب غیر الکلی است، گفت: در کشور ما کبد چرب غیرالکلی شیوع بالاتری دارد، در واقع کبد چرب غیر الکلی در فردی مطرح است که به کبد چرب مبتلاست، اما مصرف الکل زیاد ندارد.

وی با بیان اینکه کبد چرب غیر الکلی به تجمع چربی در کبد و بدون التهاب گفته می شود، افزود: کبد چرب شایع ترین بیماری کبد است و مهم ترین فاکتورهای خطر آن، دیابت، چربی خون بالا و سندرم متابولیک است.

این فوق تخصص بیماری های کلیه، فشارخون و پیوند کلیه گفت: به طور متوسط 20 درصد افراد جامعه به بیماری کبد چرب مبتلا هستند که اغلب در دهه سوم تا پنجم زندگی مشاهده می شود.

فرقانی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به کبد چرب اغلب یک یا دو جزء از نشانه های سندرم متابولیک را دارا هستند، گفت: مارکرهای سندرم متابولیک شامل چاقی، فشارخون بالا، چربی خون بالا و مقاومت به انسولین یا دیابت است در واقع وجود سندرم متابولیک با افزایش خطر فیبروز کبد همراه است.

وی افزود: بیماری کبد چرب خطر بیماری قلبی - عروقی و احتمال نیاز به جراحی کیسه صفرا (کله سیستکتومی) را بالا می برد، علاوه بر این موارد، بیماری کبد چرب با خطر ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش وزن؛ اساسی ترین اقدام درمانی کبد چرب

کاهش وزن؛ اساسی ترین اقدام درمانی کبد چرب