مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آبان 1397 ساعت 10:402018-11-10پزشكي

شیوع بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی/زنگ خطر برای دوران بزرگسالی


پژوهشگران با بررسی پوسیدگی دندان های کودکان ایرانی در بیست سال گذشته دریافتند که شیوع پوسیدگی دندان های کودکان در کشور بسیار بالاست، این موضوع ایجاد زنگ خطری برای پوسیدگی های دندان در بزرگسالی است و هزینه های گزافی را به بخش بهداشت و درمان کشور تحمیل خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عواملی همچون سو تغذیه، استعداد ژنتیکی، عملکرد ضعیف بهداشتی، عادات خاص غذایی، وجود ارگانیسم های مؤثر بر پوسیدگی دندان مانند استرپتوکوک ها، کمبود فلوراید و ویتامین D، مصرف زیاد قند و تغذیه طولانی مدت با شیشه شیر و عوامل دیگری مانند سن کودک، جنس و محل سکونت کودکان در ایجاد پوسیدگی در دندان ها مؤثر هستند.

دندان های شیری از اهمیت زیادی برخوردار هستند و نباید از سلامت آن ها غفلت کرد چرا که سالم بودن دندان ها در دوران کودکی سهم زیادی در رویش دندان های دائمی سالم، تغذیه سالم و زیبایی ظاهری فرد دارد.

با توجه به اینکه دندان های دائمی در سنین 6 تا 7 سالگی شکل می گیرند، اهمیت مراقبت از دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی در آن ها و تأثیری که بر شکل گیری دندان های دائمی دارند، بسیار حائز اهمیت است.

به همین خاطر دکتر علی اکبر ویسی رایگانی؛ استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و همکارانش، مطالعه ای به روش سیستماتیک و متاآنالیز در زمینه شیوع پوسیدگی دندان های شیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی/زنگ خطر برای دوران بزرگسالی

شیوع بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی/زنگ خطر برای دوران بزرگسالی