مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آبان 1397 ساعت 04:152018-11-04پزشكي

ورزش منظم با شدت متوسط سبب کاهش فشار خون می شود


انجام فعالیت ورزشی منظم با شدت متوسط عوامل خطرزای قلبی و عروقی و پرفشاری خون را کاهش می دهد و دیگر نیاز به استفاده از داروهای پایین آورنده فشار خون نیست.

- یک متخصص پزشکی ورزشی می گوید: انجام فعالیت ورزشی منظم با شدت متوسط عوامل خطرزای قلبی و عروقی و پرفشاری خون را کاهش می دهد و دیگر نیاز به استفاده از داروهای پایین آورنده فشار خون نیست.

دکتر احمد باقری مقدم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نتایج تحقیقات متعدد نشان می دهد که رابطه معکوسی بین سطح آمادگی جسمانی و فشار خون وجود دارد و انجام تمرینات ورزشی مناسب می تواند باعث کاهش فشار خون شود.

وی گفت: ورزش شدت عوامل خطرزای قلبی _ عروقی و مصرف داروی ضد پرفشاری خون را کاهش می دهد و از ریسک مرگ زودرس جلوگیری می کند.

باقری مقدم خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان می دهد آمادگی جسمانی حد مطلوب با پایین بودن فشار خون ماگزیمم در حالت استراحت ارتباط دارد و کم شدن وزن و پرهیز از مصرف دخانیات به کاهش بیشتر فشار خون کمک می کند.

همچنین کم شدن فشار خون با انجام ورزش با شدت متوسط میسر است و انجام فعالیت فیزیکی سبک مانند راه رفتن یا باغبانی کردن که مجموعا به سبک زندگی کم تحرک مرتبط است، در کاهش آن نقش زیادی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش منظم با شدت متوسط سبب کاهش فشار خون می شود

ورزش منظم با شدت متوسط سبب کاهش فشار خون می شود