مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آبان 1397 ساعت 16:352018-11-01فرهنگي

روزشماری ناسا برای فرود اینسایت در مریخ+فیلم


فضاپیما رباتیک سطح نشین اینسایت (InSight) ناسا در 5 ماه مه 2018 از کالیفرنیا برای بررسی ساختار داخلی مریخ به فضا پرتاب شد و اکنون ناسا امیدوار است که این فضاپیما در تاریخ 26 نوامبر در سطح مریخ فرود بیاید.

- فضاپیما رباتیک سطح نشین "اینسایت"(InSight) ناسا در 5 ماه مه 2018 از کالیفرنیا برای بررسی ساختار داخلی مریخ به فضا پرتاب شد و اکنون ناسا امیدوار است که این فضاپیما در تاریخ 26 نوامبر در سطح مریخ فرود بیاید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، اینسایت یک فضاپیمای رباتیک سطح نشین مریخ است که قرار است برای اولین بار نقشه درونی مریخ را تهیه کند.

این فضاپیما در ساعت 11:05 به وقت محلی 5 مه 2018 از کالیفرنیا به فضا پرتاب شد و قرار است 26 نوامبر 2018 بر روی سطح مریخ فرود بیاید و ماموریتش را برای جمع آوری اطلاعات آغاز کند.

محل فرود اینسایت، هامونه الیسیوم (Elysium Planitia) دومین منطقه بزرگ آتشفشانی در مریخ در نظر گرفته شده که در آنجا با بکار انداختن یک سنسور و یک پروب دما و همچنین انجام آزمایش علمی رادیویی برنامه مطالعه ساختار داخلی مریخ انجام خواهد شد.

اینسایت ظرفیت حمل 50 کیلوگرم بار مفید را دارد و این بار حامل تجهیزات علمی شامل لرزه سنج، جعبه حسگر بار، دوربین ها، سامانه نصب تجهیزات، و پس بازتابگر لیزری(Retroreflector) می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزشماری ناسا برای فرود اینسایت در مریخ+فیلم

روزشماری ناسا برای فرود اینسایت در مریخ+فیلم