مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آبان 1397 ساعت 14:252018-10-31اجتماعي

انسان های نئاندرتال از کدام استان ایران به اروپا رفتند؟


باستانشناس و پژوهشگر دوران پارینه سنگی گفت: بر اساس شواهد و یافته های باستان شناسی احتمال اینکه مازندران مهم ترین کریدور ارتباطی انسان های نوسنگی از آسیا به اروپا باشد وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، الهام قصیدیان باستان شناس و پژوهشگر دوران پارینه سنگی در نشست علمی باستان شناسی نخستین ساکنان مازندران که در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران برگزار شد، اظهار کرد: سنگ در زندگی انسان های ماقبل تاریخ عنصر بسیار مهمی تلقی می شده و یکی از اساسی ترین ابزارهای شکار بوده است.

وی با بیان اینکه در زمانی که فلز نبوده تنها ابزاری کاربردی که ماندگاری بالایی نیز داشته سنگ بوده است، تصریح کرد:در این دوران که به پارینه سنگی معروف است، انسان اولیه با تراش های کوچکی در سنگ ها و ایجاد تیزی در آن استخوان، گوشت و چوب را می بریده است.

این باستان شناس با اشاره به اینکه پرکاربردترین سنگی که در این دوران استفاده می شده سنگ چخماق بوده است، یادآور شد: به دلیل سیلس بالای این نوع سنگ با کمی برش به عنوان سرنیزه یا در دباغی پوست به کار می رفته است.

قصیدیان با بیان اینکه اولین سنگ هایی که انسان های اولیه از آن به عنوان ابزار شکار استفاده می کردند، قلوه سنگها بوده اند، اظهار کرد: انسانهای دوران پارینه سنگی که اغلب در کنار رودخانه ها سکنی داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انسان های نئاندرتال از کدام استان ایران به اروپا رفتند؟

انسان های نئاندرتال از کدام استان ایران به اروپا رفتند؟