مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آبان 1397 ساعت 12:352018-10-31پزشكي

هشدار به والدین درباره ی استفاده نادرست از اسباب بازی ها


یک دانشیار روان پزشکی با هشدار درباره ی آسیب زایی استفاده از اسباب بازی برای مشغول سازی بی هدف کودکان، بر تولید و استفاده از بازی ها و اسباب بازی های تحرک زا که کودکان را به طبیعت بکشاند، - تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدباقر صابری زفرقندی - دانشیار روان پزشکی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران - با هشدار درباره ی استفاده نادرست والدین از اسباب بازی ها بیان کرد: اگر این کار برای آرام کردن و مشغول سازی بی هدف کودک باشد نه تنها سودمندی لازم و مورد انتظار از آن حاصل نمی شود، بلکه می تواند برای کودک آسیب زا نیز باشد.

او با بیان اینکه بازی بخشی از وجود کودکان است، افزود: بازی کردن سهمی غیرقابل انکار در روند رشد جسمی روانی انسان دارد و اصولاً بازی های همراه با تحرک بدنی بالا و نیازمند تمرکز و حل مسأله لازمه فرایند رشد است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه ابزارهای بازی یا همان اسباب بازی ها در وهله ی اول در انتخاب نوع بازی کودکان نقش دارند، افزود: به دلیل تغییر سبک زندگی و محدودیت های فضایی در محل سکونت و حتی مدرسه نوع اسباب بازی ها نیز متفاوت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار به والدین درباره ی استفاده نادرست از اسباب بازی ها

هشدار به والدین درباره ی استفاده نادرست از اسباب بازی ها