مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آبان 1397 ساعت 10:302018-10-31اقتصادي

صنعت مازندران مادر ندارد!


رییس کارگروه صنایع و معادن اتاق فکر توسعه و تعالی استان مازندران با اشاره به اینکه فقدان صنایع مادر به عنوان عامل محرک، چالش بزرگ مازندران در حوزه صنعت است، - گفت: پشتیبانی و حمایت از صنایع مادر راه نجات از مرگ صنایع در این استان است.

نوید صاحب جمع نیا در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل صنعت در این استان مباحث مربوط به زنجیره ارزش است، از مزایای صنایع مادر گفت و تصریح کرد: مجموعه ای مانند کاله نیاز به ظروف یکبار مصرف، پِت و پلاستیکی، ماشین کار و غیره داشته که این صنایع جانبی در کنار صنعت مادر و وابسته به آن فعالیت دارند اما اگر واحدهای خرد بدون صنعت مادر ایجاد شود در عمل جایی برای عرضه محصولات آنان وجود نداشته و وجود آنها بی فایده است.

وی، ایجاد SME ها (بنگاه های کوچک) را بدون نگرش به صنعت مادر دانست و خاطرنشان کرد: هرچقدر صنایع مادر بزرگتری داشته باشیم صنایع وابسته و جانبی پایدارتر و در نتیجه موفقیت بیشتری در بخش صنعت خواهیم داشت.

فقدان اقتصاد تسهیمی یا اشتراکی در حوزه صنعت رییس کارگروه صنایع و معادن اتاق فکر توسعه و تعالی استان مازندران از نبود اقتصاد تسهیمی در صنعت استان سخن گفت و با ذکر مثالی تصریح کرد: وجود منابع عظیم چوب در روسیه، بندر امیرآباد در استان و کارخانه چوب و کاغذ مازندران در قالب یک قراردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت مازندران مادر ندارد!

صنعت مازندران مادر ندارد!