مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آبان 1397 ساعت 20:312018-10-29بين الملل

تلاش «شورای ملی کردهای سوریه» برای به حاشیه راندن PYD


یک عضو ارشد گروه موسوم به «شورای ملی کرد» سوریه مدعی شد که تلاش هایی در راستای تغییر موازنه قوا در شمال سوریه علیه حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در جریان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کامران حاجو رییس کمیته روابط خارجی شورای موسوم به شورای ملی کرد مدعی شد که تلاش هایی در سطح جهانی در جریان است تا مناطق کردنشین در شمال سوریه از تسلط حزب اتحاد دموکراتیک خارج شده و این شورا بر این مناطق مسلط شود.

او در گفت و گو با پایگاه کردستان24، گفت که این تغییرات موجب خواهد شد تا حزب اتحاد دموکراتیک تنها تصمیم گیرنده کردهای سوریه نباشد.

کامران حاجو تأکید کرد که این اقدام در راستای جلب رضایت ترکیه صورت می گیرد و شورای کردی و دیگر گروههای سیاسی و عشایر منطقه جای حزب اتحاد دموکراتیک را خواهند گرفت.

این شخصیت کرد سوریه، در خصوص همراهی آمریکا نیز گفت: ایالات متحده بارها به صراحت به ما گفته است که با  حزب اتحاد دموکراتیک هیچ توافق سیاسی ندارد و آمریکا اتحاد دموکراتیک را هم پیمان خود نمی داند و صرفا از آن برای مبارزه با داعش بهره می برد.

شورای ملی کرد یک تشکیلات کردی راست گرا است که در اکتبر 2011 در اربیل و با حضور مسعود بارزانی با 11 حزب کردی سوریه اعلام موجودیت کرد و هم اکنون نیز مقر آن در اربیل قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش «شورای ملی کردهای سوریه» برای به حاشیه راندن PYD

تلاش «شورای ملی کردهای سوریه» برای به حاشیه راندن PYD