مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آبان 1397 ساعت 15:302018-10-28اجتماعي

مازندران دارای بیشترین جنگل های عصر دایناسورها


مدیرکل میراث فرنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار کرد: بیشترین لکه های جنگل های هیرکانی در سه استان شمالی جهت ثبت در یونسکو، در استان مازندران قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیف الله فرزانه اظهار کرد: مناطقی چون حوزه 46 کجور، منطقه حفاظت شده خشکه داران، سری تولیدی غیر چوبی شورآب، منطقه جنگلی دمبان، منطقه جنگلی سری 1و2 لنگر، سنگده، اشک، جنگلهای حوزه فریم الندان – ایلال- بولا، جنگلهای واز، جنگلهای الیمستان آمل و جنگلهای تیرتاش و چناربن از جمله جنگل های هیرکانی است که توسط سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع تعداد 12 سایت در سه استان گیلان، مازندران و گلستان با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان محیط زیست، سازمان جنگلها و مراتع و دانشگاه تربیت مدرس برای ثبت در لیست میراث جهانی یونسکو پیشنهاد شده که از این تعداد 6 منطقه در استان مازندران قرار دارد.

فرزانه با اشاره به انتخاب 6 منطقه بولا، الیمستان، واز، کجور، خشکه داران و چهارباغ جهت ثبت در یونسکو افزود: سایت بولا نمونه بارزی از جنگل های راش هیرکانی است که تحت تاثیر مستقیم اقلیم نیمه مرطوب هیرکانی و نیمه خشک ایران و تورانی قرار دارد؛ شیب های تند، جنگل های بکر و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران دارای بیشترین جنگل های عصر دایناسورها

مازندران دارای بیشترین جنگل های عصر دایناسورها