مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آبان 1397 ساعت 00:202018-10-23بين الملل

محبی: آمریکا قانون مصونیت حاکمیت ها را دور زد


رییس مرکز امور حقوقی بین الملل ریاست جمهوری با اعلام اینکه آمریکا صرفا به توقیف دو میلیاردی دسترسی داشته، اظهار کرد: آمریکا با لیست تروریستی قانون مصونیت حاکمیت ها را دور زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن محبی در برنامه زنده رو در رو شبکه چهار درباره تشکیل دو پرونده در دادگاه بین المللی لاهه و دادگاه های آمریکا عنوان کرد: آمریکایی ها در داخل و خارج از آمریکا به دنبال توقیف اموال ایران بودند و برای مقابله با اجرای احکام غیابی در این رابطه بانک مرکزی پیگیری و دیوان کشور دستور صادر کرد و با بررسی مفصل به این نتیجه رسیدیم که از ظرفیت های عهدنامه مودت استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مورد استفاده از این عهدنامه بین حقوقدانان اختلاف نظر وجود داشت و آن اعتماد به نفس لازم نبود.

در گذشته دو بار جمهوری اسلامی از این ظرفیت استفاده کرده بود و خسارت دو هواپیما را اخذ کرد و برای قربانیان حادثه هوایی هم غرامت قابل توجهی اخذ شد و به مراتب از دیه مشخص در حقوق ایران بیشتر شد.

رییس مرکز امور حقوقی بین الملل ریاست جمهوری همچنین با اشاره به سکوی های نفتی ایران، بیان کرد: در این پرونده طرف مقابل که آمریکایی ها بودند، پذیرفتند که سکوهای نفتی را هدف قرار دادند و با این که دیوان رد کرد، مشخص است که استفاده از دفاع مشروع دادرسی پذیر است و به تعبیر رهبر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محبی: آمریکا قانون مصونیت حاکمیت ها را دور زد

محبی: آمریکا قانون مصونیت حاکمیت ها را دور زد