مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آبان 1397 ساعت 11:302018-10-23اقتصادي

از خلیج فارس «میراث فرهنگی» تا خلیج فارس «مالکیت فکری»


«در سال های قبل نام «خلیج فارس» در اسناد جهانی دفاع و در یونسکو تایید و جهانی شده است، هیچ نهادی نمی تواند آن نام را تغییر دهد و استفاده از اسمی به جزء این نام توسط یونسکو ممنوع اعلام شده است.

- در سال های قبل نام خلیج فارس در اسناد جهانی دفاع و در یونسکو تایید و جهانی شده است، هیچ نهادی نمی تواند آن نام را تغییر دهد و استفاده از اسمی به جزء این نام توسط یونسکو ممنوع اعلام شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبر رسید، دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقدام به ثبت جهانی نام خلیج فارس در سازمان جهانی مالکیت فکری وایپو کرده است، خبری که مهدی میر صالحی با مطرح کردن اش اعلام کرد؛ پیشوند مروارید نیز به نام خلیج فارس گره خورده است و تاکید کرد که از این به بعد دولت، کشور و سازمانی نمی تواند این خلیج را با نام دیگری نامگذاری کند.

اقدامی که آن را فقط یک نشان جغرافیایی و حمایت از اسامی مبدا اعلام کرد.

حتی این نهاد در اقدام بعدی، سراغ گز اصفهان و چند نام با عنوان سوغات شهرهای مختلف رفته و اعلام کرده نام این محصولات نیز در سازمان جهانی مالکیت فکری جهانی شده اند، این در حالی است که به نظر می رسد این نهاد قصد ثبت جهانی مروارید را داشته و در کنار آن نام خلیج فارس را هم گنجانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از خلیج فارس «میراث فرهنگی» تا خلیج فارس «مالکیت فکری»

از خلیج فارس «میراث فرهنگی» تا خلیج فارس «مالکیت فکری»