مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مهر 1397 ساعت 18:002018-10-22سياسي

رحیمی جهان آبادی: در هیچ قراردادی بین ایران و روسیه سهم 50 درصدی مطرح نشده است


یک عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین حدود صورت گرفته بین برخی از کشورهای حاشیه دریای خزر خلاف قوانین بین المللی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی در نشست تحلیل کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر که در روز دوشنبه از سوی انجمن علمی دانشگاه علوم قضایی و با همراهی دفتر همکاری های بین المللی این دانشگاه برگزار شده بود با بیان این که در سه مقطع در مورد دریاچه مازندران بین ایران و دولت تزاری روسیه و ایران و اتحادیه جماهیر شوروی تقسیم بندی صورت گرفت ، اظهار کرد: در قراردادهای گلستان و ترکمانچای اجازه حضور نظامی ایران در دریاچه مازندران داده نشده بود و ما در این زمینه از حقی برخوردار نبودیم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه دولت تزاری روسیه به اتحادیه جماهیر شوروی تبدیل شد قراردادی به نام 1921 با عنوان قرارداد مودت بین ایران و شوروی به امضاء رسید ولی نه در این قرارداد و نه در قرارداد ترکمانچای و گلستان اشاره ای به تقسیم 50، 50 خزر بین ایران صور نگرفته بود و بر استفاده مشاع تاکید شده بود.

در قرارداد 1921 به نوعی اشاره به حقوق مساوی دو کشور در این زمینه شده اما تقسیم 50، 50 رخ نداده است، در قرارداد 1921 به صورت ضمنی اجازه حضور نظامی ایران در دریاچه مازندران از سوی روسیه داده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رحیمی جهان آبادی: در هیچ قراردادی بین ایران و روسیه سهم 50 درصدی مطرح نشده است

رحیمی جهان آبادی: در هیچ قراردادی بین ایران و روسیه سهم 50 درصدی مطرح نشده است