مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مهر 1397 ساعت 14:352018-10-22اقتصادي

پیمان سپاری ارزی منجر به افزایش قاچاق زعفران می شود


مدیرعامل یک شرکت تولید کننده زعفران گفت: پیمان سپاری ارزی موجب افزایش قاچاق شده و صادرکننده واقعی زعفران را از میدان خارج و صادرکننده یکبار مصرف جایگزین آن می شود که باید در این زمینه تجدیدنظرهایی صورت بگیرد.

- علی شریعتی مقدم در گفت وگو با ایسنا، در خصوص میزان صادرات زعفران، اظهار کرد: میزان صادرات زعفران در سال گذشته 12 هزار کیلو بوده و این رقم نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه صادرات زعفران به 32 کشور انجام می شود و بیشترین متقاضیان زعفران نیز کشورهای اروپایی هستند، اظهار کرد: از نظر تولید بیش از 96 درصد از تولید جهانی زعفران را داریم و بیشترین سرمایه گذاری نیز در دست بخش خصوصی است، از نظر استاندارد نیز در سطح بالایی قرار داریم و با یک برنامه چهار ساله می توانیم جایگاه زعفران ایران را ارتقا دهیم.

شریعتی مقدم در خصوص مشکل اصلی زعفران، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی زعفران ناشناخته بودن آن است واگر زعفران در سطح بین المللی معرفی و تبلیغ شود این محصول در اقتصاد کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین وجود تعداد زیاد صادرکنندگان زعفران، رقابت منفی در بخش صادرات و عدم درک مقررات صادراتی که سبب بوجود آمدن قاچاق در این زمینه شده از دیگر مشکلات صنعت زعفران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیمان سپاری ارزی منجر به افزایش قاچاق زعفران می شود

پیمان سپاری ارزی منجر به افزایش قاچاق زعفران می شود