مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مهر 1397 ساعت 09:102018-10-22پزشكي

کاهش فاجعه بار سن پوکی استخوان در کشور / لبنیات در سفره مردم کم شد


مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح برخی چالش های تغذیه ای در کشور مانند کم خوری، بیش خوری و شیوع بیماری های غیرواگیر و کمبود ریزمغذی ها، - در عین حال از تدوین سند تغذیه برای متمرکز کردن اقدامات در حوزه غذا خبر داد.

دکتر وحید مفید در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شعار روز جهانی غذا، گفت: شعاری که امسال سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای روز جهانی غذا اعلام کرده رفتار یا فعالیت امروز ما آینده ما را می سازد، تلاش برای حذف گرسنگی تا سال 2030 است.

این شعار به گونه ای با شرایطی که در حال حاضر در جهان می بینیم مرتبط است؛ به طوریکه در حال حاضر در بخشی از دنیا افرادی زندگی می کنند که حداقل تغذیه را هم ندارند، درحالیکه برخی کشورها از بیش خوری، چاقی و بیماری های مرتبط با آن رنج می برند و سیستم های بهداشتی و درمانی آنها هزینه های زیادی را متحمل می شود.

کم خوری و بیش خوری های دردسرساز وی با تاکید بر لزوم ایجاد تعادل در وضعیت تغذیه ای جهان، افزود: در عین حال در ایران هم باید اقداماتی را برای ایجاد این تعادل انجام دهیم؛ چراکه کم خوری و بیش خوری در کشور ما هم صادق است؛ به طوریکه متاسفانه در برخی مناطق کشور علی رغم تلاش های زیادی که طی چهار دهه انقلاب اسلامی اتفاق افتاده، همچنان مشکل کمبود برخی از ریزمغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش فاجعه بار سن پوکی استخوان در کشور / لبنیات در سفره مردم کم شد

کاهش فاجعه بار سن پوکی استخوان در کشور / لبنیات در سفره مردم کم شد