مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1397 ساعت 17:152018-10-21سياسي

بررسی ادامه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها


نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تکمیل آن در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

- سید حمیدرضا کاظمی در گفت وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس بیان کرد: دستور کار کمیسیون امروز دو طرح بود.

یکی بحث مکلف کردن دولت برای تسریع در ارائه لوایح انتخابات شوراها بود که رای نیاورد چرا که برابر با ماده 74 ما نمی توانیم دولت را مکلف به آوردن لایحه کنیم.

از ابزار قانونی خود می توانیم استفاده کنیم تا به وزیری تذکر دهیم یا استیضاح کنیم اما اینکه مصوبه ای داشته باشیم که دولت را مجبور کند لایحه ای را بیاورد، شأن قانونگذاری ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: بحث استانی بودن انتخابات مطرح بود که طرحی به کمیسیون ارائه شده بود که بحث استانی - شهرستانی بود که رای نیاورد.

پیشنهادی مطرح شد که انتخابات در هر استانی به تعداد کرسی هایی که دارد برگزار شود و مردم استانی رای دهند نظیر خبرگان که به عنوان مثال می گویند یک استان سه کرسی دارد و مردم استان کلا به سه نفر رای می دهند که این نیز رای نیاورد.

کاظمی تصریح کرد: نظر کمیسیون بیشتر بر حفظ وضع موجود است؛ چراکه ما هم در قانون اساسی و هم در سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری حوزه های انتخابیه را به رسم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی ادامه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها

بررسی ادامه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها