مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1397 ساعت 15:202018-10-21حوادث

تحقق رویای رانندگی روی دریا


به نظر می رسد که رویای چینی و هنگ کنگی ها پس از سالها درحال تحقق است و یکی از بزرگترین راه های مواصلاتی در جهان که سه منطقه هنگ کنگ، ماکائو و ژوهای چین را به یکدیگر متصل می کند، - قرار است به زودی راه اندازی و افتتاح شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با اینکه ایده و طرح ریزی این راه مواصلاتی مهم و شگفت انگیز به 1983 میلادی باز می گردد، اما آغاز این پروژه عملیاتی از سال 2003 میلادی کلید خورد و از آن سال تاکنون نیز که بیش از 15 سال می گذرد، مهندسان و متخصصان زبده ای در این پروژه تلاش های بسیار زیادی کرده اند تا این پل جاده ای و دریایی که سه منطقه ژوهای در چین، هنگ کنگ و ماکائو را به هم متصل می کند، در برابر زمین لرزه ای به بزرگی هشت ریشتر و طوفان های عظیم از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

این راه مواصلاتی که به شکل حرف انگلیسی Y است، بزرگترین راه مواصلاتی در جهان به شمار می رود که از مسیر جاده های، دریایی، زیردریایی و جزایر مصنوعی تشکیل شده است و این امکان را به مسافران و تاجران می دهد که به راحتی میان این سه منطقه رفت و آمد کرده و هزینه های تردد خود را به نصف کاهش دهند.

البته پروژه ساخت بزرگترین راه مواصلاتی در جهان بدون چالش و انتقاد نیز نبوده است و بسیاری از آن بعنوان پل اشک و خون یاد می کنند چراکه بسیاری از رسانه های محلی از کشته و زخمی شدن خیل عظیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق رویای رانندگی روی دریا

تحقق رویای رانندگی روی دریا